درام در بازی. (چگونه بازی خوب و فراموش نشدنی بسازیم)

0
258

یک داستان خوب می­تواند ما را در سینما نگه دارد و یا برروی مبلمان در خانه بنشاند که بخوانیم و تماشا کنیم. و البته این توانایی را نیز دارد که ما را پشت کامپیوتر و یا کنسولمان قفل کند تا بازی کنیم. همه چیز به درام در بازی بستگی دارد. نقطه ویرگول؛

زندگی را فراموش کن و در داستانی فوق­ العاده غرق شو.

شاید در ابتدا به نظر برسد که در یک بازی خوب و پر طرفدار و تحسین شده، گرافیک، برنامه ­نویسی و درواقع مهندسی حرف اول را میزند. اما اینطور نیست. گرافیک و مشخصات تصویری خوب مخاطب دارد اما نه مخاطبانی آنچنان وفادار. پلیرها با دیدن جلوه­ها و تصاویر بازی را میخرند، بازی میکنند و فراموش میکنند. آن چیزی که در مقابل فراموشی میایستد ایده و داستان است یا به عبارت بهتر درام. درامی خوب و بدیع.
یک درام خوب ما را از نکبت زندگی واقعی میرهاند. با رهایی از زندگی با درامی اجباری و بیشتر اوقات و برای اغلبمان کسل کننده، پشت کامپیوتر مینشینیم تا درامی فوق­العاده ببینیم و حتی بهتر از دیدن، آن را رقم بزنیم.

خیانت، شکست، نا امیدی، کورسویی از امید و در نهایت پیروزی. تمام بازی­های فراموش نشدنی و بزرگ سرشار از این مولفه­ ها هستند.
 ؛ نقطه ویرگول FARCRY3
؛ نقطه ویرگول FARCRY3

سال­ها گذشته و بسیاری بازی جدید به بازار آمده اما هنوز مکس پین (Max Payne) بزرگ فراموش نشده؛ پلیسی که همسر و کودک خردسالش به دست معتادان کشته شده. انتقام آغاز میشود. خون جلوی چشمتان را میگیرد. و یا بازی بی نظیر فارکرای ۳ (Farcry3)؛ درامی فوق­العاده به اضافه ضد قهرمانی دیوانه. واس، که جنون تمام وجودش را پر کرده؛ شمای آمریکایی به کارائیب رفته ­اید. دزدان دریایی شما را میربایند. پس از کشته شدن برادرتان میخواهید انتقام بگیرید و دوستانتان را نجات دهید. داستان چنان زیباست که اگر فیلم سینمایی بود هم موفق از آب در می­آمد. و سه گانه «مدرن وار». کال­ آف دیوتی (Call of Duty: Modern Warfare) این بار درام و شخصیتی کارشده و قدرتمند: پرایس (Captain Price). و بسیاری دیگر چون GTA V و…

مهمترین مشخصه در طراحی بازی بیش از مهندسی آن، ایده، داستان و درام است. پس حتما فردی را برای طراحی داستان بازیتان بیابید تا داستان خوب و درامی بدیع بیافریند. داستان خوب ما را از زندگی میرهاند و روی صندلی­ها میخکوب میکند و داستان را برای مخاطبانش فراموش نشدنی میکند.
ما بدون آنکه بدانیم پس از پایان  میگردیم به دنبال درام و بازی تازه. چون این درام­ها هستند که ما را به خود معتاد میکنند بخصوص چنین درام­ هایی. نقطه ویرگول

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید